Main Article Content

Authors

The old and new question about the meaning of the university educational practice has led, in the recent history of this institution, the revision of the traditional didactic own curriculum which is characterized by its sense endogenous autistic and autonomist, cognitive and reproductivista well , has allowed the development of a comprehensive educational curriculum that, for its part, is distinguished by its sense dialogic, communicative and lingísticas and conversational skills; today, this dynamic refl ection educational pressured by the socioeconomic conditions, political and cultural allows assume the task of building a comprehensive curriculum that has as its raison d’etre the integration of research and teaching through the extension of the local community, publishes and private as a way to build commitment and social co university. We report our experience with the Municipality of San Bernardo, Cundinamarca.

 

Licona Calpe, W., & Vélez Bedoya, R. (2007). Currículo comprehensivo y extensión universitaria. Experiencia de municipio de San Bernardo, Cundinamarca. Revista Universidad Y Empresa, 9(13), 59–74. Retrieved from https://revistas.urosario.edu.co/index.php/empresa/article/view/1035

Amin, S. (2003), Más allá del capitalismo senil, Buenos Aires, Paidós.

Bauman, Z. (2000), Trabajo, consumismo y nuevos pobres, Barcelona, Gedisa.

Bauman, Z (2002), En busca de la política, México, Fondo de Cultura Económica.

Beck, U. (2004), Poder y contrapoder en la era global, Barcelona, Paidós.

Bell, D. (1989), Las contradicciones culturales del capitalismo, Madrid, Alianza.

Bell, D. (1991), El advenimiento de la sociedad post-industrial, Madrid, Alianza.

Bourdieu, P. (2001), “Neoliberalismo. La utopía de una explotación sin límites”, en: Revista Nueva Gaceta, núm. 2, pp. 7-13.

García Canclini, N. (2004), Diferentes, desiguales y desconectados. Mapas de la interculturalidad, Barcelona, Gedisa.

Horn, H. (1993), “Karl Jaspers (1883-1969)”, en: Perspectivas. Revista Trimestral de Educación Comparada, vol. XXIII, núms. 3-4, pp. 769-788.

Licona, W. y Vélez, R. (2004), “Cultura y desarrollo integral. Viejos ideales, nuevas estrategias”, en: Revista Universidad & Empresa, núm. 6.

Lombardi, F. (1973), Las ideas pedagógicas en Gramsci, Barcelona, A. Redondo.

Marcuse, H. (1985), Eros y civilización, Barcelona, Planeta.

Nietzsche, F. (2006), Sobre la utilidad y los perjuicios de la historia para la vida, Madrid, Editorial Biblioteca Edad.

Nussbaum, M. (1997), Justicia poé- tica, Barcelona, Editorial Andrés Bello.

Peralta, M. V. (2006), “En la educación nos jugamos el futuro (2): ¿qué concepto tenemos de un niño? ¿Qué idea tenemos de un aula?”, en: Revista Envío, núm. 289, disponible en: http://www. envio.org.ni/articulo/3236.

Downloads

Download data is not yet available.

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.