Main Article Content

Authors

Changes in society and organizations require professionals with different knowledge and skills. The social responsibility of the universities to attend to these requirements is increasing. Pedagogical innovation, using interactive methodologies, is the useful academic strategy in the organizational and social leaders education process appropriated to the new global environments.
Rosker, E. J. (2010). El método de casos como herramienta transformadora de la sociedad. Revista Universidad Y Empresa, 8(11), 109–122. Retrieved from https://revistas.urosario.edu.co/index.php/empresa/article/view/951

Argyris, C. (1991) Teaching Smart People. Harvard Business Review.

Bloom, B. (1956) Taxonomy of Educational Objective. Ed David McKay Co.

Domínguez, G. (2001) “La sociedad del conocimiento y las organizaciones educativas como generadoras de conocimiento: el nuevo “continuum” cultural y sus repercusiones en las dimensiones de una organización”. Revista Complutense de Educación Vol. 12 Núm. 2.

Drucker, P. (1998) La sociedad postcapitalista, Edit. Sudamericana.

Drucker, P. (1999) Management Challenges for the 21st Century. Ed. Harper Collins.

Drucker, P. (1994) The Age of Social Transformation. The Atlantic Monthly, Nov. 1994.

Erskine, J. (2005) Learning with Cases. Ivey Publishing, 2005 (3rd edition).

Graigg, C. (1940) Because Wisdom Can’t be Told. Harvard Alumni Bulletin.

Lafourcade, P. (1969) Evaluación de los aprendizajes. Edit. Kapeluz, 1969.

Lapierre, L. Enseigner le leadership ou former vraiment des leaders? www.neumann.hec.ca/ pages/laurent.lapierre.

Montuschi, L. Datos, información y conocimiento. De la sociedad de la información a la sociedad del conocimiento. http:// www.campus-oei.org/oeivirt/ socinformacion.htm.

Ogliastris, E. (2006) “La mala educación”. Revista Punto de Equilibrio, junio 28, 2006.

Downloads

Download data is not yet available.

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.