Main Article Content

Authors

Nowdays society CSR has emerged as one of the rising values for companies, not only because of the benefits it can bring associating with the image, but also with the growing awareness that companies are becoming as social beings, must report part of their profits to the society of which they were acquired. Internet and all its possibilities is outlined as the most appropriate social media to communicate CSR corporate information. Therefore, in this study we aim to analyze the corporate website of the leading Spanish Ibex 35 and deeply engaged in the use when communicating their CSR and Environmental Sustainability and Climate Change.

Maria Isabel Muñoz Carvajal, Universidad Complutense de Madrid

Doctoranda del programa de Comunicación Social
Muñoz Carvajal, M. I. (2013). Analysis of Corporate Communication in Social Responsibility and Climate Change Major Performing Companies in Their Web IBEX 35. Anuario Electrónico De Estudios En Comunicación Social "Disertaciones", 6(1), 64–84. Retrieved from https://revistas.urosario.edu.co/index.php/disertaciones/article/view/3861

Albarada-Vivó, L. y Balaguer-Franch, M.R (2007). “La responsabilidad social de la empresa

y los resultados financieros”.

Aranque Padilla, R. (2006). La responsabilidad social de la empresa a debate. Icaria, D.L.

Barcelona.

Bauer, C y Scharl, A. (2000). “Quantitative evaluation of web site content and structure”.

Internet Research 10. Disponible en:

http://www.accid.org/revista/ARTICLES/RCD_7_NT1CAS.pdf

Benavides Delgado, J. (2010 A). “¿Cómo afecta Internet al debate sobre la

Responsabilidad Social?”. (A.Bajo & N. Villagra, eds.) Universidad Pontificia Comillas.

Benavides Delgado, J. (2010 B). “La comunicación del valor Responsabilidad Social en

valores para una gestión socialmente responsable”. (A.Bajo & N. Villagra, eds.)

Universidad Pontificia Comillas.

Buenadicha, M., Chamorro, A., Miranda, F.J. y González, O.R. (2001). “A new Ewb

Assessmente Index: Spanish Universites analysis”.

Castelló- Martínez, A. (2010). “La sensibilización medioambiental en las redes sociales

online”. Fisec-Estrategias 13. Junio. Argentina.

Castelló- Martínez, A. (2010). Estrategias empresariales en la Web 2.0. Las redes sociales

online. Editorial ECU. Alicante.

Codina, L. (2006). “Evaluación de calidad en sitios web: proyectos de estudios sectoriales y

realización de auditorías”. Universidad Pompeu Fabra.

Codina, L., Rodríguez, R. y Pedraza, R. (2012).”Indicadores para la evaluación de la

calidad en cibermedios: análisis de la interacción y de la adopción de la Web 2.0.”. Revista

Española de Documentación Científica.

Evans, J.R. y King, V.E. (1999). “Business to business marketing and the World Wide Web:

Planning, managing and assessing web site”. Industrial Marketing Management, 28.

García Perdiguero, T. y García, A. (2005). La responsabilidad social de las empresas en un

mundo global. Universidad de Valencia.

Grunig, J.E., Scott y otros (1984). Dirección de relaciones públicas. Gestión. Madrid.

Hamann, R. y Acutt, N. (2003). “How should civil society (and government) respond to

corporate social responsibility? A critique of business motivations and the potential for

partnerships. Development Southern Africa.

Inforpress (2006). “La comunicación con el pequeño accionista y la responsabilidad social

corporativa: Nuevas tendencias en la comunicación financiera”. Madrid.

Jáuregui, R. (2009).”Reputación corporativa, RSC, sostenibilidad, acción social. ¿De qué

hablamos?” Telos. 79.

Merlo Vega, J. (2003). “La evaluación de la calidad de la información web: aportaciones

teóricas y experiencias prácticas”. Universidad de Salamanca.

Miranda González, F.; Chamorro Mera, A. y Rubio Lacoba, S. (2006) “Evaluación de la

presencia en Internet de los principales operadores logísticos en España”. Cuadernos de

Estudios Empresariales 16. Universidad Complutense de Madrid.

Moreno, Á. y Capriotti, P. (2005). “La comunicación de las empresas españolas en sus web

corporativas. Análisis de la información de responsabilidad social, ciudadanía corporativa y

desarrollo sostenible”. Universidad Rey Juan Carlos, Madird, y Universidad Rovira i Virgili,

Tarragona.

Mullerat, R. (2007). En buena compañía. “La responsabilidad social de las empresas”.

Debate. Barcelona.

Pinillos, A. (2009). “RSC 2.0. Una herramienta de competitividad para el futuro”. Telos. 79.

Piñuel Raigada, J.L. (1997). Teoría de la comunicación y gestión de las organizaciones.

Síntesis. Madrid.

Totz, C. R., K. y Klein, S. (2001) “Web Evaluation” en Lowry, P.B., Cherrington, J. O. y

Watson, R.R. (2001) “The business Handbook. Boca Raton, St. Lucie Press.

Downloads

Download data is not yet available.

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.