Main Article Content

Authors

The state urban intervention is irreplaceable. First, because private capital is unwilling to accept the risk inherent in virtual depreciation provision of public goods. Nor has reached levels that build upon individually are able to replace the collective efforts should be mobilized for this purpose. That is why private strategically seduced audiences with the idea of the efficiency of public-private net partnership and governance. Secondly, because the formal
residential property market is a segmented market and flawed in that the market power of the metropolitan urban structure and reaches quasi-monopoly levels. Therefore, and according to Commons, regulation and control of residential real estate offer a positive impact on the expansion of freedom in the production and choice of location of the families residing in the metropolis. An order less segregated than persevering becomes possible. This work deals with analyzing, from a theoretical perspective and multidisciplinary urban institutional economics, opportunities and tools that are available to achieve such an order.
Alfonso R., Óscar A. (2010). Institutional Economics of the state urban intervention. Territorios, (20-21). Retrieved from https://revistas.urosario.edu.co/index.php/territorios/article/view/819

Abramo, P. (1998). La Ville Kaléidoscopique, Coordination spatiale et convention urbaine. Paris, L’Harmattan.

Abramo, P. y Rodríguez A. (2005). Grandes proyectos urbanos y su impacto en el mercado del suelo urbano. Cambridge, MA: Lincoln Institute of Land Policy.

Alfonso, O. (2007). Aportes a una teoría de la estructuración residencial urbana. Revista de Economía Institucional, 17 (9). Bogotá: Universidad Externado de Colombia.

Camagni, R. (2005). Economía urbana. Barcelona: Antoni Bosch.

Chang, H-J. ( 2006). La relación entre las instituciones y el desarrollo económico: problemas teóricos claves. Revista de Economía Institucional 8 (14). Bogotá: Universidad Externado de Colombia.

Commons, J.R. (2003) [1931]. Economía Institucional. Revista de Economía Institucional 5, (8). Bogotá: Universidad Externado de Colombia.

Cuervo, L. M. (1997). El agua potable como bien mayor. Revista Regulación 1, 2. Bogotá: Comisión de Regulación de Agua Potable y Saneamiento Básico.

Fujita, M. (1989). Urban Economic Theory: Land Use and City Size. Cambridge: University Press.

Fujita, M., Krugman, P. y Venables, A.J. (2000). Economía espacial: las ciudades, las regiones y el comercio internacional. Barcelona: Editorial Ariel.

Godoy, S. y Stiglitz, J. (2004). Growth, Initial Conditions, Law and Speed of Privatization in Transition Countries: 11 Years Later.

Harvey, D. (2005). A produção capitalista do espaço. São Paulo: Annablume Editora.

Keating, M. (2003). Gobernar las ciudades-región: política, economía y desarrollo. Cadernos IPPUR 17, 2. Rio de Janeiro: Instituto de Pesquisa e Planejamento Urbano e Regional da Universidade Federal do Rio de Janeiro.

Levy, J.L. (1997). [1988]. Contemporary Urban Planning. Upper Saddle River, New Jersey, Prentice Hall.

Nelson, R. R. y B. N. Sampat. (2001). Las instituciones como factor que regula el desempeño económico. Revista de Economía Institucional 5, (10). Bogotá:Universidad Externado de Colombia.

Rallet, A. (2002). Economia da proximidade: em direção a um balanço. Cadernos IPPUR, XVI, 2. Rio de Janeiro: IPPUR - Universidad Federal do Rio de Janeiro.

Smolka, M. O. (2003). La experiencia y el debate colombiano en el contexto latinoamericano. En M. M. Maldonado, (Ed.), Reforma urbana y desarrollo territorial: experiencias y perspectivas de aplicación de las leyes 9ª de 1989 y 388 de 1997. Bogotá: Cider, Universidad de los Andes, Colciencias, Alcaldía Mayor de Bogotá, Lincoln Institute of Land Policy y Fedevivienda.

Von Thünen, H. (1966). The Isolated State. Oxford: Pergamon Press.

Downloads

Download data is not yet available.

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.