Main Article Content

Authors

The topic of cultural diversity is not just a natural issue for the academic worls. On the contrary, the expansion of the Colombian school in the nineteenth century is the history of an attempt for homogenizing the social and culture order. That is whay the school as an institution does not have a tradition that can make it dealing pedagogically talking, with difference, singularity and plurality of the actor involved. The school culture, in cities like Bogotá, faces the daily diversity in each classroom, a diversity that is expressed in the cultural knowledge of those who belong to diverse socal-cultural worlds. In other words, what school culture generates in relation to this phenomenon compromises, the possibilities of recognizing, integrating, or even excluding diverse cultural experiences from education projects.
Castillo, E. (2017). Diversidad cultural en la escuela urbana: pensar en la etnoeducación en Bogotá. Territorios, (6), 119–128. Retrieved from https://revistas.urosario.edu.co/index.php/territorios/article/view/5654

Berger Peter & Luckman Thomas, 1994,La construcción social de la realidad. Buenos Aires: Amorrortu.

Castillo, Elizabeth, 1998, <(Socialización po­ lítica en comunidades indígenas de los Andes Colombianos". En: Sotomayor, María Lucía, .Modernidad, identidad y de­ sarrollo. Memorias 49° Congreso Inter­ nacional de Americanistas. Santa Fe de Bogotá: Instituto Colombiano de Antro­ pología -Colciencias.

Dewey, John, 1993,Dernocraciay Educación.

Madrid: Ediciones Morata.

Franco, Carlos, 1993. "Visión de la demo­ cracia y crisis del régimen". En: Revista Nuwa Sociedad nº 128. Caracas: Nueva Sociedad.

Hargreaves, 1998, Cultura, profesorado y globalización. Madrid: Morara.

Iñiguez, Lupicino & Vázquez, Félix, 1995,

«Legitimidad del sistema democrático. Análisis de un discurso autorreferencial". En: D'Adan1o, Orlando, Montero, Marit­ za, 1987, Psicología política latinoameri­ cana. Caracas: Ediciones Panapo.

Lechner, Norbert, 1994, "Los nuevos perfi­

les de la política. Un bosquejo". En: Rc­ vistaNuevaSociedadn" 130. Caracas: Edi­ torial Nueva Sociedad, pp. 32-43.

Pérez, Ángel, 1995, "La escuela encrucijada de culturas". En: Las Culturas en la Es­ cuela y las Culturas de la Escuela. Investi­ gación en la escuela nº 26. Universidad de Málaga.

Downloads

Download data is not yet available.