Main Article Content

Authors

“Imaginary of beauty in students of Physical Education of the National Pedagogic University (UPN) Valley Center of Tenza (CVT)” has as intention to describe the imaginaries that students bring over the body and the Physical Education in their relation with beauty. This research shows how students’ body is an object of hegemonic speeches from advertising and mass media. Likewise, it demonstrates the importance of training futures Graduates in Physical Education who assume as a critical form the problematic education of the contemporary body

Yeny Samay Marca Garcia, Universidad Pedagógica Nacional

Magister en Educación; Especialista en Pedagogía y Licenciada en Educación Física; Docente e Investigadora en Educación Superior en la linea de Movimiento, Cuerpo y Corporalidad y Docente de la Licenciatura en Recreación Universidad Pedagógica Nacional.

Astrid Bibiana Rodríguez Cortés, Universidad Pedagógica Nacional

Profesora de Planta, Coordinadora de la Licenciatura en Recreación, Facultad de Educación Física de la Universidad Pedagógica Nacional; Licenciada en Educación Física de la Universidad Pedagógica Nacional; Especialista en Altos Estudios del Deporte, Universidad Jorge Tadeo Lozano; Magister en Educación. Universidad Pedagógica Nacional
Marca Garcia, Y. S., & Rodríguez Cortés, A. B. (2012). Imaginary of Beauty in Students of Physical Education. Avances En Psicología Latinoamericana, 30(1), 108–117. Retrieved from https://revistas.urosario.edu.co/index.php/apl/article/view/1739

Downloads

Download data is not yet available.

1371 367 155 204




 

Similar Articles

<< < 5 6 7 8 9 10 

You may also start an advanced similarity search for this article.