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The social media has become one of the main political communication channels. Therefore, the main purpose of this research is to assess the communication strategies—specifically TikTok activities—implemented by Andrés Arauz and Guillermo Lasso, the final candidates for Ecuador’s presidency in 2021. The content analysis technique was applied to the total number of videos that both candidates posted during the run-off election. Moreover, a codebook was designed, demonstrating high levels of inter-coder reliability (αk = 0.88), and statistical tests were conducted to evaluate the relationship between the study variables. In this vein, statistically significant differences were found between the communication strategies and candidates’ level of interaction with the audience. Consequently, choosing content and linguistic codes correctly, as well as visual codes, to achieve a participatory and multidirectional communication, became clear.

Génesis Carolina Herrera-Morejón, Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Santo Domingo

Licenciada en Comunicación por la Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Santo Domingo.

Anahí Julieth Muso-Ullauri, Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Santo Domingo

Licenciada en Comunicación por la Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Santo Domingo

Adriana Graciela Segura-Mariño, Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Santo Domingo

Doctora en Educación y Comunicación, máster en Marketing, licenciada en Ciencias de la Educación y Diseñadora con mención en Comunicación Visual. Profesora universitaria por más de 12 años en la Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Santo Domingo (PUCE Santo Domingo); he trabajado como diseñadora y como responsable de marketing en la Dirección de Promoción y Comunicación de la PUCE Santo Domingo. He sido investigadora invitada en universidades de Portugal y España. A partir de mi principal línea de investigación, que es la comunicación online, he publicado una serie de artículos en revistas científicas indexadas en Scopus y he participado como ponente en congresos internacionales.

Herrera-Morejón, G. C., Muso-Ullauri, A. J., & Segura-Mariño, A. G. (2022). Andrés Arauz and Guillermo Lasso’s Tiktok Activity During Ecuador’s 2021 Presidential Campaign. Anuario Electrónico De Estudios En Comunicación Social "Disertaciones", 16(1). https://doi.org/10.12804/revistas.urosario.edu.co/disertaciones/a.12313

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