Main Article Content

Authors

The next paper analyzes the strategic function of the communication at The Virtual University of Guadalajara (UDG Virtual) with the intention of positioning the education on line, in the least favored sectors. Beginning with the identification of public, principally of the students, of whom only there were had some generalities of yours interests, needs and attitudes on the importance of studying the above mentioned educational modality. It is a mixed study that includes an internal audit of communication and image, based on interviews to the university civil servants and mass media, as well as the application of a survey to the students, actions that helped to link the organization with your objective public, as well as to proposing more effective strategies of communication. This institution does not possess enclosing policies of communication. The internal communication has not been attended and the majority of the efforts are directed on the outside. For your own characteristics, one does not work under an integral perspective of communication and the technologies are failed to take advantage to manage a bidirectional and effective communication. There lends more attention to the promotion of the constant education, without spreading the scientific results of your researchers and the educational activity of your advisers.

Marco Tulio Flores Mayorga, Universidad de Guadalajara

Maestro en Mercadotecnia por la Universidad de Guadalajara (2004) y master en Comunicación Empresarial e Institucional (productos, marcas y servicios), por la Universidad Autónoma de Barcelona (2005). Sus trabajos de investigación están basados en la comunicación integral de marketing y de Relaciones Públicas universitarias, así como en la gestión educativa. Actualmente es profesor e investigador del Centro Universitario de Ciencias Económico Administrativas de la Universidad de Guadalajara y en la Universidad Virtual de Guadalajara (UDG Virtual). Colabora en la Vicerrectoría Ejecutiva de la misma institución. Es candidato para estudiar el doctorado en la Universidad Autónoma de Barcelona dentro del Programa de Investigadores en Formación.

Mónica Almeida, Universidad de Guadalajara

Es maestra en Tecnologías para el aprendizaje por la Universidad de Guadalajara. Candidata a doctora en Cooperación e intervención social por la Universidad de Oviedo y la Universidad de Guadalajara. Los trabajos de investigación que ha realizado están relacionados con la Gestión Educativa. Es docente e investigadora de la Universidad Virtual de Guadalajara (UDGVirtual). Actualmente es secretario de la Vicerrectoría Ejecutiva de la Universidad de Guadalajara.
Flores Mayorga, M. T., & Almeida, M. (2009). Communication Management to Identify Targets for Distance Education. Anuario Electrónico De Estudios En Comunicación Social "Disertaciones", 2(1), 161–174. Retrieved from https://revistas.urosario.edu.co/index.php/disertaciones/article/view/4218

Armand Mattelart y Michéle Mattelart (2005). Historia de las teorías de la

comunicación, Barcelona, Paidós Comunicación

James Grunig, Hunt Todd (2003). Dirección de Relaciones Públicas,

Barcelona, Gestión 2000.

Marco Flores, José Jurado (2007). Guía de Comunicación Universitaria: una

reflexión hacia el interior de la Universidad, Guadalajara, Jalisco, México,

UDG

Pablik, John (2000). La Investigación en Relaciones Públicas, Barcelona

, Gestión 2000.

Marco Flores, Mónica Almeida (2008). La Comunicación como eje

estratégico en la estructura organizacional de una Universidad pública

mexicana: el caso de la Universidad de Guadalajara Educación Superior,

Memoria en extenso, en el V Coloquio Nacional de Cuerpos Académicos y

Grupos de Investigación en Análisis Organizacional, 12 y 13 de junio, UAM.

Moreno, Manuel (2008). El desarrollo de ambientes de aprendizaje a

distancia, Moreno Manuel, www.udgvirtual.udg.mx, Metacampus,

Diplomado por competencias, módulo 1.

Downloads

Download data is not yet available.

Similar Articles

<< < 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.