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The aim of this study is to analyze the choice people do seven different modes of both public and private transport in Popayán. The choice is based on consumer theory from a random function and indirect utility, which considers both social and economic aspects of the plaintiffs have a direct influence on the process. The method used to capture the choice is a multinomial logit econometric model. The results among many others, show that the costs, time, income and age are determining factors in the choice of modal transport in the city of Popayan, unlike variables such as genre being head of household, the which are not relevant.

Claudia Liceth Fajardo Hoyos

Docente ocasional tiempo completo, Departamento de Economía, Universidad del Cauca, Popayán, Colombia. Miembro del Grupo de investigación Entropía, Universidad del Cauca. Economista, Universidad del Valle, Cali, Colombia. Magíster en Economía Aplicada de la Universidad del Valle.

Andrés Mauricio Gómez Sánchez

Docente titular, Departamento de Economía, Universidad del Cauca, Popayán, Colombia. Miembro del Grupo de investigación Entropía, Universidad del Cauca. Economista, Universidad del Valle, Cali, Colombia. Especialista, Gerencia de Proyectos, Universidad del Cauca, Popayán, Colombia. Magíster en Economía Aplicada, Universidad del Valle, Cali, Colombia.
Fajardo Hoyos, C. L., & Gómez Sánchez, A. M. (2015). Analysis of the Modal Choice of Public and Private Transport in the City of Popayán. Territorios, (33), 157–190. https://doi.org/10.12804/territ33.2015.07

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