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The object of study of this research is the situation of video on demand (vod) platforms in the Spanish market. The main objective of the research is to analyze the regulation and strategies of video on demand platforms with the largest number of clients in Spain in 2023, after the major changes in the industry introduced in 2022. The main hypothesis is that the intervention of European and Spanish regulation in the market for video on demand platforms does not prevent the development of the dynamics of a liberalized and extremely dynamic market. This work is developed within the framework of the political economy of communication, from a simple structural analysis based on the documentary review from three categories of players in the audiovisual market: governments, companies and audiences. It is concluded that the regulatory framework regarding on-line television in Europe and Spain since 2022 does not excessively condition the activity of large international platforms, which thus operate in a context of supply liberalization. These platforms have implemented their global policies without paying special attention to the particularities of the Spanish market.

José Patricio Pérez-Rufí, Universidad de Málaga

José Patricio Pérez-Rufí

Doctor en Comunicación Audiovisual.

Universidad de Málaga, España.

ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7084-3279

Líneas de investigación: Comunicación Audiovisual, Plataformas de vídeo bajo demanda. Videoclip. Estructura del mercado audiovisual.

patricioperez@uma.es

Andrea Cruz-Elvira , Universidad de Málaga

Andrea Cruz-Elvira

Graduada en Comunicación Audiovisual

Universidad de Málaga, España.

ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1707-1270

Líneas de investigación: Comunicación Audiovisual. Realización de televisión. Plataformas de streaming en directo. Diseño gráfico.

acruzelvira21@gmail.com

Alba Aragón-Manchado, Universidad de Málaga

Alba Aragón-Manchado

Graduada en Comunicación Audiovisual

Universidad de Málaga, España.

ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9311-9665

Líneas de investigación: Comunicación Audiovisual. Realización de televisión. Plataformas de streaming en directo. Diseño gráfico.

albaaragon.m@gmail.com

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